31 Temmuz 2015 Cuma

Evrende Yalnız mıyız? Değilsek Neden İletişim Kuramıyoruz?

Konuya başlamadan sormak istiyorum. Bu konunun daha önceki yazılar ile ne alakası var?

Peki öncelikle buna kısaca cevap vereyim başlarken ama bu sorunun asıl cevabını konunun sonunda vermem daha anlasılır olacaktır. Daha önce de belirttiğim gibi ''Bilgi her zaman değerlidir ve herhangi bir bilgiyi -Bu benim işime nerede yarayacak? diyerek alamazsın'' aksi taktir de, hayatın da sadece sorular birikir ve hatta daha da kötüsü sorular bile olmaz.


Şimdi konumuza geçmeden önce sizden Bu Sayfayı baştan sona okumanızı rica ediyorum.

Daha önceki yazılarımı okumayanlar için Buradan başlayarak ve Sonraki Kayıt diyerek devam edip yazılarımı okumasını tavsiye ediyorum. O zaman yazının tamamı daha anlaşılır olacaktır.

Okuduğunuzu var sayarak devam ediyorum...

Okumanızı istediğim OnediO yazısın da, hiçbir gereksiz kalabalık ve yersiz bilgi kirliliği yok. Bir çok açıdan farklı sorular ve ortak bir çıkarım var. ''Biz bir halt bilmiyoruz'' Ama bence eksik birşey var yazıda. Bence (Bunu destekleyen bir araştırma veya iddia var mı bilmiyorum, ben bulamadım) Dünyamızın yaşı itibari ile bizden milyarlarca yıl yaşlı olan başka bir gezegende, bizden milyarlarca yıl önce hayatın başladığını düşünürsek. Bu varlıklar bizden milyarlarca yıl ileri bir teknolojiye sahip olmaları gerekiyor. Özellikle teknolojinin belli bir aşamadan sonra önlenemez hızda ilerleyişini düşünürsek biz şuan da teknolojik anlamda yokuz bile.

Bu yazdıklarınız zaten hem verdiğiniz link de hem de birçok yerde yazıyor. 

Evet bu heryerde yazıyor ancak şimdi geleceğimiz konu biraz daha farklı. Biz önce cevabı değil, soruyu bulmalıyız. Hatırlarsanız daha önce birçok defa söyledim ve benim sözüm de değil, hakikat bu ''Doğru soruyu soramayan hiç kimse, doğru cevaba da ulaşamaz'' Öncelikle doğru soru yada soruları bulmamız gerekiyor.

Soru - 1 ''Bizim en büyük sorunumuz nedir?''

Cevap - Bedenimiz! Evet bizi birçok şeyden alı koyan ve birçok şeyi yapmamızı engelleyen şey bedenimiz. Bunu şu soru ile beraber açıklarsak sanırım cok daha anlaşılır olacaktır.

Soru - 2 ''Hayal edebildiğimiz herşeyi kesinlikle yapabilecek bir bedene sahip olsaydık ne olurdu?''

Cevap - O zaman hiçbirşey imkansız olmazdı. Yıldızlar arası seyehatler yapabilir, herhangi birşeyi yapmak için sadece düşünmemiz yeterli olabilirdi.

Soru - 3 Evren de ne aramalıyız?

İşte aslın da doğru soru bu. ''Ne aramalıyız?'' ama bu sorunun cevabını bulmak için yapmamız gereken bir öncelik var. Konuya başlarken sorduğunuz sorunun cevabı da bunlardan birisi.

Şimdi iş biraz daha karmaşık hale geldi. Evrene bakış açısı ile alakalı söylemek istediklerinizi anladım. Geçmiş konularınızı da, anlatmak istedikleriniz itibari ile anlamıştım ama bunları nasıl birleştireceksiniz merak ediyorum.

Hemen merakınızı gidermeye başlayayım o halde... Daha önce üzerinde en çok durduğumuz konu ''EMPATİ'' şimdi tekrar empati derken neyi kasdettiğimi yazmayacağım. O konuyu tamamen anladığınızı var sayarak devam ediyorum. Üzerinde diğer durduğumuz konular, daha doğrusu hedefler ise ''Sosyal eşitlik, paylaşmak, sevmek, tek bir aile olmak''

Bu üzerinde durduğumuz hedefleri tam olarak anlayıp, kabul edip hayatımızı kural olarak almadığımız sürece ilerleyişimiz belli bir noktadan sonra varlığımızı tehdit eder hale gelecek ve kendi kendimizi yok edecek bir sona doğru hızla ilerlemeye devam edecek. Oysa bu kavramları kabul ettiğimiz gün, yok etmek yerine var etmek üzerine çalışacağız.

Konu giderek açılıyor ve cevapsız sorular birikiyor. Üç soru sordunuz ve onların cevabını vermeden yeni sorular sordurmaya başladınız.

Peki daha anlaşılır bir bağlantı kuralım o halde. İlk soruda ''Bizim en büyük sorunumuz nedir?'' diye sormuş ve cevap olarak beden demiştik. Bizim dünyamız dışında evrende başka bir hayat ararken yaptığımız en büyük hata bir beden aramak. Çünkü beden dediğimiz şey, var olan potansiyel gücümüzün ve yeteneğimizin hapsolması demek. Yani bedenimizin bir manipülasyona ihtiyacı var. Zaten inanıyorum ki, bir sonraki teknolojilerden birisi de bu olacak. Ancak işte konumuzla bağlanan kısmı burada. Eğer bizler tek bir ulus veya hatta bireysel olarak kurtuluşu aradığımız ve diğerlerini yok etme adına birşeyler üretmeye devam ettiğimiz sürece bu teknolojiye ulaşmamız zor. İmkansız değil evet ulaşırız ama bu bizim daha da ilerlememizi değil yok olmamızı sağlar. Tanrı gibi Sevgi dolu ve Sabırlı olmalıyız ama Tanrı gibi öfkeli ve cezalandırıcı olmamalıyız.

Bu durum da kazanacağımız şeyin gerçekten sınırı yok, hayal bile edemeyeceğiniz kavramlar ve kanunlar ortaya çıkacaktır. Bugün bildiğimiz ve kabul ettiğimiz bütün fizik kuralları silinecektir. İnsan ırkı büyük bir evrim geçirecek ve bu evrimi de kendi kontrolunde kendisi yaratacaktır.

Peki ama o zaman bir insandan bahsetmiyor oluyoruz bu durumda...

Gayet tabii ki, insandan bahsediyoruz. İnsan dediğimiz şey nedir? Sadece içinde bulunduğumuz beden mi? Hangi öğreti sadece bu bedeni insan olarak kabul ediyor. Birçok öğreti de RUH yok mu? Benlik, Ego, Enerji, His, İçses vs. yok mu? İşte ben bunların toplamının bu bedenden bağımsız bir bilinç ouşturmasının yolunu bulmaktan behsediyorum veya portable bir bedenden. Bunu başardığımız gün sorabileceğimiz soruları şuan hayal dahi edemiyorum, zaten bunu şimdiden bilmemizin de imkan ve ihtimali yok. Sanırım bu cevabın için de 2. sorunun da cevabı vardı...

Gelelim 3. sorunun daha da açılımına ve diğer konularımız ile alakasına. Evren de ne aramalıyız? sorusunu sormamız ve doğru cevaba ulaşmamız için en önemli şey yine önce kendimizi keşfetmemiz ve daha da önemlisi yok etmeye değil de var etmeye yönelik ilerlememiz gerekiyor. Aksi taktir de bizden milyarlarca yıl ileride olan bir medeniyete nasıl ulaşacağımızı ve onlarla nasıl iletişim kuracağımızı bilmemiz imkansız. Çünkü onlar milyarlarca yıl önce yukarıda yazdığımız olmazsa olmazları kabul etmiş ve o desturda ilerlemiştir. (Biz kabul etmedigimiz sürece zaten o kadar zamanımız olmayacak ve o hedefe ulaşamayacağız) Yani farklı bir işletim sistemi gibi. Bugün Linux işletim sisteminde yazılmış bir yazılımı Windows işletim sisteminde test etmeye çalışmak gibi birşey bu. Öncelikle var olan fizik kurallarının ötesine geçecek bir bedeni yaratmamız ve sonra ne aradığımızı sormamız lazım.

Belki de, aradığımız her neyse tam da, yanı başımızda olabilir.

Diğer konularımız ile alakasını sanırım anlamışsınızdır ama ben kısaca özetlemek istiyorum. Bizlerin önceliği kendimizi keşfetmek ve doğru empati ile tek bir ulus olmamız gerekiyor. Diğerleri diye ayırdıklarımızla bir bütün olduğumuzu ve sadece kendimizi düşünerek hareket ettiğimiz de hiçbir sonuca ulaşamayacağımızı bilmemiz gerekiyor. İçimiz de bulunan bu öfke ve bencilliğin bizi bir gün yok edeceğini anlamamız gerekiyor. İçimiz de var olan bu Din, Irk, Siyasi, Ekonomik ve Sosyal ayrışmalar olduğu sürece, soracağımız her soru ve ulaşacağımız her cevap bizi yok etmeye yönelik ilerleyecektir. Biz, tüm insanlığı tek bir hareket ile yok edecek teknolojiyi ararken, asıl ulaşmamız gereken yerden, sürekli olarak uzaklaştığımızı fark etmemiz gerekiyor. Hal böyle olunca da, bizimle iletişime geçmek isteyecek ve hatta bize yardım etmek isteyecek diğer ileri medeniyet seviyesinde ki yaşamların da, bizden uzaklaşmasına sebep oluyoruz. Çünkü kimse bir tümörü hayatına almak istemez.

Ben inanıyorum ki, birgün biz ''BİZ'' olduğumuz da çok daha ileri gidebileceğiz ve hatta bu ilerleyişimiz de bize yardım edecek dünya dışı ileri mediniyetler olacaktır.

Konunun ikinci kısmı en kısa zaman da gelecek...

1 yorum: